Algemene
voorwaarden .

Algemene voorwaarden Project Green BV

  • Offertes hebben een geldigheidsduur van 1 maand, tenzij anders bepaald.
  • Bij het plaatsen van een effectieve bestelling, vragen wij u om de offerte onderaan te accepteren en ook uw voor- en achternaam in te vullen.
  • Voor uitvoering van de werken zal er een voorschotfactuur worden opgesteld van 40% van het volledige offerte bedrag. Na uitvoering van de werken zal voor het resterende bedrag, en eventuele meerwerken, de eindfactuur worden opgesteld.
  • Posten zijn opgesteld in vermoedelijke hoeveelheden en zijn enkel indicatief. Na uitvoering van de werken zullen de hoeveelheden worden opgemeten en gefactureerd.
  • Het gunstige btw tarief van 6% kan enkel aangerekend worden mits uitdrukkelijke goedkeuring van de klant. Alle extra kosten en boete’s bij het niet correct gebruik vallen ten laste van de klant.
  • De klant stelt gratis water en elektriciteit ter beschikking wanneer deze nodig zijn voor de uitvoering van de werken.
  • Het aanvragen en afzetten van parkeerplaatsen zijn volledig ten laste van de klant, tenzij anders vermeld in de offerte.
  • Meerwerken worden pas uitgevoerd na bevestiging van de klant en als de prijs is overeengekomen. Deze worden bij de afrekening verrekend. Meerwerken mogen met alle middelen van recht bewezen worden.
  • Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor het correct aanvragen van eventuele administratieve vergunningen. Eventuele daaruit voortvloeiende schade en boetes vallen integraal ten laste van de klant.
  • De klant is verantwoordelijk voor de vlotte toegankelijkheid van de werf. Deze dient volledig opgeruimd te zijn en vrij van bouwmaterialen.
  • Regie- en/of wachturen worden aangerekend aan een tarief van 55 €/h (manuren), machine uren aan 58€/u en vrachtwagen uren aan 78€/uur.
  • Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor elke schade als gevolg van verborgen verbreken en bouwfouten die niet werden opgemerkt bij aanvang van de werken of bij opmaak van de offerte.
  • Indien geen oplevering werd voorzien, zal de levering van materialen of de uitvoering van het werk zelf, zonder protest bij aangetekend schrijven vanwege de klant binnen de 48 uren vanaf de levering of uitvoering, gelden als definitieve en onherroepelijke aanvaarding van de geleverde goederen of uitgevoerde werken, zowel wat de zichtbare als de verborgen gebreken betreft.
  • Elke schuld van een klant die op de vervaldag onbetaald blijft, zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling of welke andere formaliteit ook, een intrest van 10% per jaar opbrengen. Te rekenen vanaf de vervaldag tot de dag van volledige betaling, alsook een forfaitaire schadevergoeding van 10% met een minimum van 125 euro, op het verschuldigde bedrag in hoofdsom.
  • Elke vertraging in betaling kan aanleiding geven om de nog uit te voeren leveringen en werken op te schorten of te vernietigen, en het aanvaarden van nieuwe bestellingen te weigeren.
  • In geval van geschillen m.b.t. de uitvoering van dit contract zullen enkel de rechtbanken van Hasselt bevoegd zijn.
  • Als u niet akkoord bent met de factuur, moet u deze aangetekend protesteren binnen 7 dagen na ontvangst. Alleen de rechtbanken van Hasselt zijn bevoegd in geval van protest. Als de factuur niet binnen de voorziene termijn betaald is, wordt een administratieve kost van 25€ aangerekend voor het versturen van een aangetekende aanmaning. Tevens geldt een bijkomende interest van 8% per maand op het factuurbedrag vanaf de datum van de aangetekende aanmaning.

Wij

creëren
impact.

Energieoplossingen
op maat.